De eerste dagen in Thailand

3 november 2016 - Westbroek, Nederland

Zondag op de fiets van Westbroek naar Schiphol. Tien uur later landen we in de hitte van Bangkok,waar Frank bijna niet door de douane kwam. Een taxibusje brengt ons, na enige onderhandeling, naar de haven van Ban Phe. Daar nemen we de boot naar het eiland Ko Samet. De eerste trainingskilometers zijn de volgende dag best pittig (hellinkjes tot 20%). Zwemmen in de lauwe zee geeft nauwelijks enige afkoeling. Twee dagen later fietsen we dan toch echt door Thailand. We zijn aangekomen in een plaatsje ten zuiden van  Chantaburi. Een vrijwel vlak landschap met rubberplantages,  garnalen- en krabkwekerijen. Veel tempels en portretten van de pas overleden koning. En natuurlijk genieten we van de vriendelijke mensen en het heerlijke Thaise eten!

1. Marianne:
    3 november 2016
    Wat was het probleem bij de douane?
  2. Ralph:
    fraaie start luitjes. Geniet
  3. Irene:
    3 november 2016
    En dan "ineens" is het zover, jullie zijn vertrokken en 10 uur later zijn jullie in een hele andere wereld. Fijn om jullie avonturen en belevenissen te volgen.
    Hartelijks, Irene
  4. Johan Nyqvist:
    3 november 2016
    Wat een verandering van leven in een paar uur.
    Heel veel plezier in jullie fantastische onderneming.
    Liefs, Gerda en Johan
  5. Mart Bijwaard:
    3 november 2016
    Veel plezier jullie daar, ben een beetje jaloers..
  6. Keya Biersteker:
    Fantastisch! Succes!
  7. Marijke:
    3 november 2016
    Mooie start. Veel plezier!
  8. Jan Luijks:
    dat klinkt weer goed!
  9. Kathy & Pete:
    3 november 2016
    Hello Yvonne & Frank, It is wonderful to see you on another adventure! We look forward to seeing your photos and stories as you progress through Thailand.
    Best wishes!
  10. K.abgaryan:
    3 november 2016
    Hey hallo wat leuk .mooi Yvonne en frank genieten . Ik wens jullie hele mooi tijd en ik volg graag
  11. Mariet Mathot:
    heerlijk, geniet ervan samen
    het is een schitterend land, waar je ook komt , met een geweldige lieve bevolking!
  12. Miriam:
    3 november 2016
    Ik wens jullie een schitterende fietstour na deze vliegende start!!
  13. Theo Beijaard:
    4 november 2016
    Mooi om weer de vertrouwde omgeving te zien. Goede reis en vooral veel plezier op de verdere reis.
    Ook nieuwsgierig naar het oponthoud bij de douane.
    Groet.
  14. Tjitske:
    6 november 2016
    Fijn dat jullie weer een verslag bijhouden....leuk om te volgen...goede reis!