Terug in Westbroek

31 mei 2018 - Westbroek, Nederland

De volgende morgen rijden we naar ons laatste verblijf: de luxe lodge Eningu Clayhouse. De rit erheen is half asfalt, half onverhard, maar van het soort dat je toch nog lekker kunt doorrijden. Wel ligt er een enorme dode kudu op de weg, maar die zien we gelukkig tijdig. Rond het middaguur worden we opgewacht met heerlijke citroenlimonade. We hebben een prachtige kamer, sfeervol ingericht, zoals de hele lodge. Alle gebouwen zijn gebouwd van leem, wat de binnentemperatuur in de zomer vijf graden lager maakt en in de winter vijf graden hoger. Inderdaad is het binnen heerlijk koel en 's nachts niet zo koud als elders in de Kalahari. We hebben twee heerlijke dagen in Eningu, doen de twee gemarkeerde wandelingen met veel informatiebordjes, brengen veel tijd door in de kijkhut bij de waterhole en maken op de valreep kennis met een leuk Zwitsers stel. De Zwitserse eigenaresse van de lodge vliegt net als wij woensdag terug via Amsterdam.

Eerst nog de auto inleveren bij Asco-Carhire. Over de krassen geen woord. Wel wil Asco een forse vergoeding voor de gerepareerde lekke banden. Na protest van ons en tussenkomst van twee managers loopt het met een sisser af. We vliegen terug naar Amsterdam via Luanda. De reis zit erop. Alle lezers bedankt voor jullie reacties. We zijn van plan komende winter drie of vier maanden in Chili te gaan fietsen.

Bij dit blog nog enkele van de vele foto's van dieren en vogels.

1. José en Paul:
    31 mei 2018
    Wow mooie reis . Jullie hebben weer veel mooie dingen gezien.
  2. Linda:
    31 mei 2018
    En zo komt er weer een einde van een fantastische reis waar jullie volop van hebben genoten en ons hebben laten mee genieten.
    Alleen die laatste zin zag ik niet aankomen ;) ... cool down, eerst even landen, thuiskomen, er staat zomaar een lekkere Westbroekse zomer op jullie te wachten... xx
  3. Irene:
    31 mei 2018
    nog niet goed en wel thuis of het volgende avontuur staat al weer op stapel. Onverzadigbaar jullie reislust! Geweldig.
  4. Jeanette:
    31 mei 2018
    Fijn dat jullie weer thuis zijn ! En ik kijk graag naar meer foto's met uitleg tzt
  5. Riena:
    31 mei 2018
    dat is toch nog weer snel gegaan! Welkom terug!
  6. Willem:
    31 mei 2018
    In Westbroek is ook lekker warm, zo nu en dan een plensbui, dat wel. En niet zulke prachtige vogels. Maar jullie waren toch al een keer in Chili geweest ?
  7. Cas:
    Hoi Frank en Yvonne,
    Leuk om jullie blog te lezen. Prachtige foto’s.
    Groeten vanuit Kyoto
    Cas
  8. Ralph:
    1 juni 2018
    weer veel mooie indrukken opgedaan lui!!
  9. Bep Kamphuis:
    1 juni 2018
    wat een prachtige foto's in jullie laatste reisverslag uit Afrika.
    en met de namen van al die bijzondere vogels erbij.
    het lijkt wel alsof jullie een week in een vogelkijktent hebben gezeten.
    ik wens jullie een heerlijke zomer, maar die begint nu even met hard werken om de tuin weer picobello in orde te krijgen voor de "open tuin route" zaterdag.
    ( ik had inside information van Nel ).
    hartelijke groet,
    Bep Kamphuis
  10. Irma:
    1 juni 2018
    Beste Frank en Yvonne, dank jullie wel voor het delen van jullie bijzondere vakantiebelevenissen en de mooie beelden. Welkom thuis en een fijne zomer met voorbereidingen voor de volgende fietsreis.
    Irma
  11. Heinjan:
    2 juni 2018
    Welkom home

Dank voor de verslagen en schitterende foto’s..

En ik hoor het vaker: de ene reis roept het verlangen naar een volgend avontuur vanzelf op.

Tot kijk!
    Heinjan
  12. Pim Ziegelaar:
    2 juni 2018
    Dank voor de reisverslagen en...de prachtige foto's.
    Nu maar weer de volgende reis voorbereiden. Vast fijn om weer op de pedalen te gaan. Hopelijk gauw tot ziens in Westbroek en/of op de sportschool.
    groet, PIm
  13. Theo Beijaard:
    3 juni 2018
    Mooie reis zeker veel foto’s gemaakt? Geniet nog even na van de mooie ervaringen die jullie bebben opgedaan!
  14. Erna:
    3 juni 2018
    Geweldig weer zo'n reis!!!
    See you! Groetjes Erna
  15. Jürgen & Peggy:
    7 juni 2018
    Wow, really amazing journeys and beautiful pictures. Seems as if you understand to live your lifes in a great way.Keep it up!
    Best regards P&J