Volop lente

25 oktober 2014 - Mendoza, Argentinië

Langs onze route zien we steeds meer jong groen en bloemen. Het is hier volop lente! Om genoeg tijd over te houden voor Patagonië, pakken wij nu de bus naar San Carlos de Bariloche. Herken je een bloem, vogel of vlinder? Laat het ons weten.

1. Marianne:
    25 oktober 2014
    Bariloche is echt iets voor jullie. Zeker in de lente! Neem een chocolade melk op ons, of een bonbonnetje...
  2. Xander:
    26 oktober 2014
    De vogel op de 2e foto is een uil !!!! Toch?
  3. Nel:
    26 oktober 2014
    de eerste vogel lijkt op een bijeneter, maar ik kan zijn snavel niet goed zien. Die zou iets naar beneden moeten wijzen.
    De uil herken ik niet en kan ik ook niet vinden in mijn ( Europese) vogelboekjes.
    Ook de derde vogel kan ik, jammer voor jullie, niet thuis brengen.
    Heeft Frank zijn vogel-app-je niet meer?
  4. Alex:
    26 oktober 2014
    Zo, die roze woestijn mag er ook wezen, gods eigen zandbak zo te zien. Bij ons geen lente, maar op weg naar fris schaatsweer. Ben benieuwd waar jullie afslaan. Op weg naar Patagonië?(Lees Bruce Chatwin's reisverslag). Maken jullie nog de overstap naar de Falklands :)? Vanuit hier op de kaart niet ver weg. Saluti, gringo's.
  5. Linda:
    28 oktober 2014
    Prachtige natuurfoto's... volop lente... zoals het hier volop herfst is.
    De uil lijkt toch echt veel op ons eigen steenuiltje... deze ziet er wat grijzer uit..
    Geniet maar lekker... voor je het weet is het winter...
    xx Linda
  6. Linda:
    28 oktober 2014
    Net effe gegoogeld en ontdekte dat steenuiltjes in N en Z Amerika niet voorkomen. Dit zal een holenuil zijn, ook wel shoco of konijnuil genoemd. Ook klein, net als steenuil, maar hoger op de pootjes.
    Nogmaals liefs :)
    Linda
  7. Yvonne Mathot & Frank van Waert:
    29 oktober 2014
    Linda: helemaal juist! Je hebt een portje gewonnen, te verkrijgen op de vrijmibo van januari!