Straat Magellaen

29 november 2014 - Porvenir, Chili, Chili

In de haven van Puerto Natales staat een kunstwerk dat de harde wind symboliseert. Toch gaan we met frisse moed op weg richting Punta Arenas. Na ruim 60 km stevige zijwind, waarbij we het stuur stevig moeten vasthouden om op de weg te blijven, volgen 40 'vliegende' kilometers met storm in de rug. In Morro Chico buigt de weg af; fietsen met deze stormachtige wind van opzij is niet meer verantwoord. We steken een duim op en krijgen direct een lift, helemaal tot Punta Arenas. Vanwege de harde wind en om meer te kunnen zien van Vuurland, besluiten we om voor twee weken een auto te huren.

Met onze zilverkleurige Chevrolet volgen we de kustlijn van de Straat Magellaan. We vinden een mooi kampeerplekje en wandelen de volgende dag naar het zuidelijkste punt van het Amerikaanse continent. Op de terugweg blijkt een witte rots een heuse zee-olifant te zijn! Spectaculair om zo'n groot en zeldzaam dier van zo dichtbij mee te maken. Samen met twee Canadese wandelaars krijgen we alle tijd om het dier goed te observeren voordat het besluit weer terug te gaan naar dieper water.

Inmiddels hebben we de Straat Magellaan met een veerpont overgestoken naar Vuurland: een nieuw avontuur.

1. Linda:
    30 november 2014
    Mooie foto's die de sfeer goed vastleggen. Bijzonder om daar te zijn. Goed idee hoor, om een auto te huren. Geweldig zo'n ontmoeting met zeeolifant! xx Linda
  2. Tjitske:
    30 november 2014
    Wat een reis...wat een ervaringen!
    Iedere keer ben ik weer benieuwd wat jullie nu weer hebben meegemaakt en het is zo leuk om op afstand met jullie mee te "leven".
    Door de foto's krijg ik van de verhalen ook echt een beeld.
    Fijn dat jullie zoveel moeite doen!
  3. Wouke:
    30 november 2014
    wat een verhaal en mooie beelden over jullie in de wind....iets te hard " voor de wind" ....en dan in de zilverkleurige Chrevolet...zal even switchen geweest zijn...ik kijk nog even met mijn dochter naar de foto van de zeeolifant die kenden wij niet...zelf kijk ik nog wat langer naar de foto van het wrak....wat een schoonheid in de vergankelijkheid...prachtig, dank voor delen!
  4. Stefan Zehnder:
    1 december 2014
    Dear Yvonne and Frank
    It was very nice to meet you, Even in the cold and windy weather at the Lago Blanco. We passed the border to Argentina at Rio Bellavista. It was quite a bit of an Adventure, we had to cross a River between the chilean an argentinean border, about 50 cm deep. They toll us, that usually one car per day is crossing this border.
    Maybe we will see you in Ushuaia or in the Parque Nacional Tierra del Fuego
    Good luck an safe journey.
    Iris and Stefan
  5. Alex:
    2 december 2014
    Vroeger heette zo'n groot zeedier gewoon een zeemonster. Mooi om die nu eens in het echt te zien. De zilverkleurige chevie roept van alles op: kuif, petticoat en vrijen op de achterbank. Onderdeel van een roadmovie? Graag details. Nu de wending in zicht is, langs de oostkust omhoog? Hoop veel gedans, oerwoud en stedelijke architectuur met jullie mee te ervaren. Regelen jullie dat?
    Vermaak je goed!
    P.S. wij doen ondertussen morgen een rondje fietsen met 0 Celsius.