Een onverwachte wending

1 december 2018 - Santiago, Chili

Na een week fietsen zijn we weer terug bij ‘af’ in Santiago. De reden hiervoor is het plotselinge en snelle overlijden van Yvonne’s vader, waardoor we weer op weg zijn naar Nederland. Gelukkig hebben we met behulp van de moderne techniek afscheid kunnen nemen.

Toch nog een korte samenvatting van onze eerste fietsweek. We verlieten de wereldstad Santiago via goede fietsstroken richting de Stille Oceaan. Dat betekende drie dagen flink klimmen en dalen om de Cordillera (kustgebergte) over te steken. We maken ook kennis met ‘ripio’ (onverharde wegen), harde tegenwind, wegwerkzaamheden en onverwachte wegafsluitingen. In Punta Lobos verblijven we twee nachten bij een vriendelijk en gastvrij jong Chileens/Italiaans stel. We kunnen hier even bijkomen. De kust is schitterend en er staat een harde, frisse wind. We zien pelikanen scheren vlak boven het water. Als we langs de kust verder fietsen richting Bucalemu, krijgen we slecht nieuws uit Nederland. Vanaf dat moment is het puzzelen hoe we het beste bij de ‘Pan Americana’ (Noord-Zuid verkeers highway) kunnen komen. In drie etappes fietsen we naar het stadje San Fernando, waar we onze fietsen en bagage achterlaten bij ons airbnb-adres.

Na de begrafenis zullen we van daaraf onze reis voortzetten.

1. Femke Welles:
    2 december 2018
    Lieve Yvonne en Frank, gecondoleerd met dit verlies. De dood kiest zijn eigen moment. Veel sterkte!
  2. Irene:
    2 december 2018
    Gecondoleerd. Een onverwachte wending in jullie reis. Sterkte.
  3. Gerrit en Ockje:
    2 december 2018
    Gecondoleerd! Kunnen we wat voor jullie doen?
  4. Hans Poot:
    2 december 2018
    Gecondoleerd jullie beiden, veel sterkte, hou je goed
  5. Bert en Ine:
    2 december 2018
    Tjonge wat triest voor jullie! Gecondoleerd. Veel sterkte! bert en ine
  6. Peter:
    2 december 2018
    Goh jongens wat ontzettend triest, gecondoleerd!
    Mooie foto’s weer, stoer hoor met de fietsen.
    Heel veel sterkte voor de komende tijd!!!
  7. Willem:
    2 december 2018
    Gecondoleerd met dit plotse overlijden. Wat een nare onderbreking. Chili ziet er heerlijk uit
  8. Wim en Tanneke:
    2 december 2018
    Lieve Yvonne en Frank, wat een verdrietig bericht. Gecondoleerd en veel sterkte voor de komende tijd.
  9. Bernadet:
    Gecondoleerd met dit verlies. Wat een emotionele storm. Sterkte🍀
  10. Greet Zweistra:
    2 december 2018
    Lieve Yvonne en Frank, mijn hartelijke deelneming met het verlies. Ik wens jullie veel sterkte voor de komende tijd en moed om je reis voort te zetten !
    Greet.
  11. Annemarie en Jean:
    2 december 2018
    Jeetje, wat een vreselijk bericht. Gecondoleerd met dit verlies en heel veel sterkte voor de komende tijd gewenst.
  12. Xander:
    2 december 2018
    Gecondoleerd, ik wens jullie en jou vader een goede reis
  13. Riena:
    2 december 2018
    Gecondoleerd, wat een nare en plotselinge wending. Veel sterkte met het verlies.
  14. Michiel:
    2 december 2018
    Gecondoleerd! Veel sterkte gewenst.
  15. Wout:
    Lieve Yvonne en Frank,
    Gecondoleerd met jullie verlies. Veel sterkte de komende tijd.
    Ik hoop dat jullie de draad snel weer kunnen oppakeen.
  16. Anton:
    2 december 2018
    Gecondoleerd ook en sterkte de komende tijd en daarna nog een hopelijk mooie voortzetting van de reis.
  17. Simone:
    2 december 2018
    Yvonne en Frank, Gecondoleerd en heel veel sterkte toegewenst. Een heel verdrietige reden om de reis te moeten afbreken.
  18. Nico Jansen:
    2 december 2018
    Gecondoleerd en veel sterkte.
  19. Peter:
    Hoi Yvonne en Frank,
    Vanuit de Johan de Meesterstraat gecondoleerd met het overlijden van je vader. Veel sterkte
    Liefs Froukje en Peter
  20. Cocky:
    2 december 2018
    Wat een triest bericht. Gecondoleerd met het verlies van je vader Yvonne en beiden sterkte gewenst. Lieve groet
  21. Renée:
    2 december 2018
    Ach, wat onverwacht en verdrietig Yvonne! Heel veel sterkte, dikke knuffel lieverds van Renée
  22. Fabiënne Weimar:
    2 december 2018
    Wat verdrietig zeg, cocondoleerd!
  23. Kees&Elly:
    2 december 2018
    Van harte gecondoleerd, Yvonne! Veel sterkte wensen wij jullie komende tijd! Fijn dat jullie ook in deze situatie profijt hadden vandaag de moderne techniek. Goede reis heen en weer! Mooie foto's waren het weer! Liefs, Kees&Elly
  24. Ralph:
    2 december 2018
    heftig. Veel sterkte luitjes!
  25. Marijke:
    2 december 2018
    Heel verdrietig, gecondoleerd allebei. Fijn dat jullie redelijk snel terug konden gaan. Sterkte!
  26. Marieke van Nimwegen:
    2 december 2018
    Veel sterkte voor jullie allebei. Wat goed dat jullie wel bij de uitvaart kunnen zijn. Ik wens jullie een warm en waardig afscheid van Yvonnes vader toe. En een goede herstart van jullie verre reis daarna. Liefs, Marieke
  27. Hans Fafie:
    Hallo Yvonne.& Frank,
    Wat een intens triest bericht. Van harte gecondoleerd en veel sterkte
    In de komende tijd gewenst.
    Hans Fafie
  28. Peter van der Houwen:
    2 december 2018
    Gecondoleerd, wat ontzettend triest om dit zo mee te maken.
    Gelukkig dat jullie snel terug konden.
    Veel sterkte gewenst de komende tijd!
  29. Erna:
    2 december 2018
    Wat een triest bericht. Ik wens jullie alle sterkte toe!
    Lieve groet!
  30. Jan Hoveling:
    2 december 2018
    Gecondoleerd, wat een naar bericht. Heel veel sterkte en toch nog veel plezier de komende tijd.
  31. Evert en Heleen Blaauwendraad:
    Frank en Yvonne,
    2 december 2018
    Gecondoleerd met met dit enorme verlies.
    Wij wensen jullie veel sterkte de komende tijd.
    Groeten uit Hollandsche Rading Heleen en Evert
  32. Bep Kamphuis:
    2 december 2018
    Mijn hartelijke deelneming met het verlies van je vader , hij was waarschijnlijk nog eens niet zo oud als ik.
    Goed dat je nog op tijd terug kunt zijn voor de begrafenis.
    Sterkte en moed om toch door te gaan.
    Bep kamphuis
  33. Tineke van Schooten:
    2 december 2018
    Gecondoleerd met het verlies van jullie (schoon)vader. Heel veel sterkte de komende tijd. Fijn dat jullie op afstand toch afscheid konden nemen.
  34. Agata:
    2 december 2018
    Wat een onverwacht en triest bericht! 😞 Gecondoleerd Yvonne en Frank en veel sterkte. 🙏🏻
  35. K.abgaryan:
    Wat triest .lieve Yvonne en Frank veel sterkte.liefs karine
  36. Theo Beijaard:
    2 december 2018
    Gecondoleerd met dit onverwachte verlies. Goede reis zowel terug als weer heen. Sterkte met het verlies
  37. Hanneke Boom:
    Wat een verdrietig bericht. Heel veel sterkte gewenst. Liefs, Hanneke Boom
  38. Bouwe:
    3 december 2018
    Gecondoleerd, Frank en Yvonne! Sterkte komende dagen. Ik hoop dat jullie de draad weer kunnen oppakken in Chili! Bouwe
  39. Paul Louwersee:
    Dag Frank en Yvonne,

Gecondoleerd en sterkte de komende periode.
  40. Jeanette:
    Lieve Yvonne en Frank
    Hopelijk een goede reis terug gehad en sterkte de komende dagen en vrijdag
  41. Pim Ziegelaar:
    Lieve Yvonne en Frank,
    Mijn oprechte deelneming met het onverwachte heengaan van je vader. Goede terugreis en sterkte de komende tijd.
  42. Luut en Priska:
    3 december 2018
    Wat een triest bericht tijdens jullie fijne vakantie. Gecondoleerd en heel veel sterkte gewenst.
  43. Petra:
    Lieve Yvonne en Frank,

Wat een treurig bericht, gecondoleerd met het overlijden van je (schoon)vader. Heel veel sterkte met het verlies!

Lieve groet, Petra, Robbert en Doris
  44. Yvonne en Winfred:
    Lieve Yvonne en Frank,

We condoleren jullie met dit grote verlies. En wensen alle sterkte dit te dragen..

Groet,
    Yvonne en Winfred
  45. Jan Luijks:
    5 december 2018
    Lieve Yvonne en Frank, wat een verdrietig bericht. Wij wensen jullie veel sterkte de komende tijd. Liefs Jan en Lucie
  46. Marianne Bloos:
    6 december 2018
    Lieve Frank en Yvonne, wat een schok moet dat zijn om zo snel je reis te moeten onderbreken. Veel sterkte Marianne.
  47. Jürgen & Peggy:
    12 december 2018
    Hallo Yvonne & Frank,
    mit Interesse sehen wir Eure aktuellen Aktivitäten in Chile!

Wir wünschen Euch eine gute Zeit und viele inspirierende Erlebnisse!

Herzliche Grüße