Terug in Westbroek

7 maart 2019 - Westbroek, Nederland

Op weg naar Santiago vliegt een grote groep pelikanen vlak over ons heen, waarschijnlijk als afscheid. Ons laatste airbnb-adres is in het westen van Santiago, bij een jong Chileens stel op vierhoog in een overdreven goed beveiligd flatgebouw. Van daar is het dinsdagmorgen nog maar een klein stukje naar de autoverhuur, vanwaar we met een pick-up naar het vliegveld worden gebracht. Onze manier van fietsen inpakken wordt voor het eerst niet geaccepteerd door de luchthaven en we moeten flink betalen om de fietsen in knalgroen plastic te laten sealen.

Dan volgt de lange reis naar Nederland, met een toevallige ontmoeting in Buenos Aires met een Nachtegaalfietser.

Op Schiphol wacht het Maartensdijkse taxibedrijf Döbken ons op en in Westbroek hebben Diet en Henriek het huis versierd met vlaggetjes en zijn er tompoucen, en natuurlijk onze Tommie.

Zo zit onze derde lange reis er weer op en zijn we terug in het kille Nederlandse voorjaar. Gelukkig hebben we veel mooie foto’s en natuurlijk onze herinneringen. De idWorx-fietsen zijn wel toe aan een grondige schoonmaakbeurt, maar hebben het weer prima gedaan. In ruim 3.600 kilometer is de pech beperkt gebleven tot één lekke band, één gebroken spaak en een afgebroken spiegel op de terugvlucht.

Bedankt iedereen voor alle leuke reacties!

1. Yvonne van Vilsteren:
  2. Marieke van Nimwegen:
    7 maart 2019
    Welkom terug wereldreizigers! En vast weer tot ziens op Gravingen...
    liefs, Marieke
  3. Fabiënne Weimar:
    Welkom thuis!!
  4. Frank van den ham:
    7 maart 2019
    Fijn dat jullie er weer zo van hebben genoten en dat alles zonder al te grote problemen is verlopen! Het was leuk om de belevenissen weer te kunnen volgen.

Groeten van Lia en mij.

Frank
  5. Nico Jansen:
    7 maart 2019
    Welkom thuis en tot spoedig ziens
  6. Bert en Ine:
    7 maart 2019
    Welkom thuis, we hebben genoten van jullie belevenissen. Tot binnenkort op Eyckenstein. We hebben nog een portie houtkloven voor één dag bewaard voor Frank. Groet, bert en ine
  7. Greet Zweistra:
    7 maart 2019
    Na de prachtige reis die jullie maakten lijkt het me ook weer heel fijn om in jullie heerlijke huis terug te zijn! Je hebt ongetwijfeld weer mooie ervaringen opgedaan maar "thuis" is toch ook weer heerlijk om te ervaren!
    Veel dank voor jullie beschrijvingen en prachtige foto's!
    Een hartelijke groet, Greet.
  8. Wim en Tanneke:
    7 maart 2019
    Welkom thuis! Heb genoten van jullieverhalen en prachtige foto’s
  9. Cocky:
    Een warm welkom thuis.
    En bedankt voor de interessante verhalen.
  10. Femke Welles:
    7 maart 2019
    Wat leuk van die vlaggetjes. Fijn om zo thuis te komen. Geniet van de mooie herinneringen en natuurlijk van het eigen bed!
  11. Simone:
    7 maart 2019
    Yvonne en Frank, welkom terug, het zal wel even wennen zijn weer in Nederland.
  12. Riena:
    Welkom thuis!
    Nog even en we kunnen weer fietsen op woensdagavond.
  13. Hanni:
  14. Lidia:
    8 maart 2019
    Welkom thuis. Ik heb genoten van je reisverhalen.
  15. Jeanette:
    11 maart 2019
    Mooi hoor dat de Pelikanen jullie hebben 'uitgezwaaid'
    En een mooi welkom.
    Fijn dat jullie weer thuis zijn en tot gauw
  16. Gerard:
    19 maart 2019
    en ook van jullie lijfarts, zal wel even wennen zijn met deze kou en nattigheid