Verlaten vulkanisch landschap

19 september 2014 - Oruro, Bolivia

Vanuit La Paz rijden we richting het National Park Sajama, gelegen op 4.100 - 4.200 meter. Onderweg zetten we de tent op in een verlaten lemen huisje zonder dak. De nacht erna slapen we in de bibliotheek van de schitterende 16e eeuwse Sixtijnse Kapel in Curahuara, waar we ook meegaan met een excursie van studenten Toerisme naar de bijzondere rotsformaties van Palestra Calachua.

We verlaten de drukke maar mooie weg richting Chili en rijden onverhard richting het National Park Sajama waar alleen llama's, vicuña's en alpaca's lijken te wonen. We hebben voortdurend uitzicht op vulkanen die de grens met Chili vormen. Het fietsen valt niet altijd mee omdat we regelmatig wegzakken in het (vulkanische) zand. De volgende dag bezoeken we met vier Fransen in een '4x4' de geisers en de thermale baden bij Sajama.

Na Sajama rijden we bijna de hele dag over een 'wasbord' weg, steken we riviertjes over en vinden een prachtige kampeerplek tussen de rotsen, uit de wind en uit het zicht van (twee) passerende auto's.

1. Mariet Mathot:
    20 september 2014
    wat een ervaringen echt leuk mooi en heerlijk om zo lang in de natuur te zijn
  2. Cocky:
    Prachtig landschap!
  3. Xander:
    20 september 2014
    Wederom leuk om zo keer op keer een stukje met jullie mee te reizen!
    Ben benieuwd naar Chili ! :-)
  4. Alex:
    22 september 2014
    Dag lieve mensen,

het wordt steeds meer een surrealistisch decor, waarin een spaghettiwestern Once upon a time in South-America, starring Y&F, wordt opgenomen. Ik kom steeds meer te weten hoe die landen op de kaart er in het echt uitzien en... bereikbaar zijn per fiets.
    Spannend allemaal!
    Groet,
    Alex
  5. Marjolijn:
    29 oktober 2014
    Hallo,

Wat een super tocht hebben jullie. Tijdje de site niet gezien maar nu weer helemaal bij.
    Geniet er nog lekker van zeker van die lente.

Liefs,
    Marjolijn