De eerste week in de Andes

25 juli 2014 - Caraz, Peru

Vanuit Lima de nachtbus naar Huaraz genomen en al half slapend over een pas van 4100 m gekomen. Vanuit het koude Huaraz (3090 m) gaan fietsen naar Carhuaz, een mooi maar arm indianendorp. Om ons heen de hoogste besneeuwde toppen van de Andes. Nu nu inmiddels in Caraz, meer geciviliseerd, minder indianen en elke dag feest (het begin van de Fiestas Patrias). Met een taxi zijn we naar het op 4150 m gelegen Laguna de Paron gegaan, een turquoise gekleurd meer omgeven door de reuzen van de Andes met  gletsjers. Aldaar is Frank een stukje naar beneden gegleden tijdens de wandeling en heeft de camera de val gebroken. De camera is nu in reparatie bij een klein bedrijfje. De vraag is of dit nog goed gaat komen.

Vandaag de Canyon del Pato op en neer gefietst, een mooie en steile kloof met 35 tunnels.

1. Lianne Langelaan:
    Hoi Frank en Yvonne,
    Leuk om jullie reisverhalen te lezen!
    Hopelijk kan de camera gemaakt worden, met frank verder alles goed na de uitglijder?
    Ik blijf jullie volgen, op naar de volgende verhalen :-)
  2. Nini:
    Dag Yvonne en Frank,

Prachtige plaatjes en bijzonder om te lezen wat jullie meemaken. Wij hopen zeer dat de camera gemaakt kan worden… Alles goed hier met jullie huis. Ook met Tommie, die met name 's avonds het gezelschap van Eric op de bank opzoekt. Wij genieten hier zeer!

Hartelijke groet uit Nederland,

Nini, Eric, Wouter en Sabine
  3. Ralf en Tina:
    26 juli 2014
    Hey globetrotters, wat leuk om jullie op deze manier te volgen.
    Mooie foto's nu al.. Hopelijkk niet de laaatste:-) Hoe bevalt het fietsen op hoogte?
    Groeten, Ralf en Tina
  4. Irma:
    26 juli 2014
    Hi fietsduo! Jullie maken wel een heel bijzondere fietsreis en maken ook bijzondere dingen mee. Frank, ben je zelf helemaal heel uit de glijpartij gekomen? Jammer van de camera, maar wij hopen dat jij nog heel bent! Aan de foto's bij jullie blog te zien, is er nog een camera 'aan boord' van de fiets. Kunnen jullie telkens goede onderkomens vinden?
    Vanuit onze Midden-Europa fietstocht, volgen we jullie Zuid-Amerika avontuur. Prachtig om lokale activiteiten (Fiestas Patrias) en de Indianen mee te maken. Wij zijn een paar dagen geleden gestart in Dresden en hopen morgen in Praag aan te komen om vervolgens door te fietsen naar Wenen. Veel minder ruig dan jullie Andes tour. Maar gisteren en vandaag toch een paar pittige klimmetjes gehad. Het zal nog wel erger worden zodra we meer richting Oostenrijk komen. Wij zijn te volgen op http://www.jedeboer.nl. Veel hartelijke groeten in Peru voor jullie beide vanuit Tsjechië.
  5. Wim Mathot:
    28 juli 2014
    Hallo Yvonne en Frank,
    Leuk om jullie verhalen te lezen en er middels de video's een heel ietse pietsie bij te zijn,.
    Was nog even schrikken want op de dag dat jullie weg gingen was er een Maleissies vliegtuig dat uit de lucht geschoten is door de russen (geen overlevenden 198 Nederlanders) meteen maar even in de mail gekeken maar gelukkig niet jullie vlucht, natuurlijk wel een ontzettend drama wat Nederland nog steeds bezig houd.
    Dan valt een "uitglijer" gelukkig nog mee, enfin kijk goed uit en geniet.
  6. Bouwe:
    2 augustus 2014
    Wat een globetrotters allemaal. Kun je daar je fietsen gewoon op de bus meenemen? Hoe reageren mensen om je heen op jullie? Voel je je niet over-rijk daar of heb je het idee dat je daar wat toevoegt aan de lokale economie?
    Zelf varen we nu tussen Frankrijk en Engeland, onderdeel van de Tour de Manche: Bretagne, UK zuidkust, Normandië. Zeer aan te bevelen, ca 1000km! Fijne reis verder en blijf gezond!! Bouwe