Winter in plaats van zomer

31 oktober 2014 - Villa La Angostura, Argentinië

Na de lente komt normaal gesproken de zomer. In Bariloche is het zoals verwacht een stuk frisser dan in Mendoza, maar als we de volgende dag richting de 'Ruta de Siete Lagos' fietsen, zakt de temperatuur nog verder richting het vriespunt. We vinden een mooie kampeerplek langs een riviertje. Als we de volgende morgen naar buiten kijken, gaat de regen net over in sneeuw. Ook alle ons omringende bergen hebben een vers wit laagje gekregen. Over de onverharde steile weg is de Paso de Cordoba (1.300 m) een hele kluif. In de ijzige tegenwind zijn we blij als we 's middags zowaar een hostel vinden. Even later zitten we met warme chocolademelk bij de open haard en is het leven weer goed.
De dag erna fietsen we langs de zeven meren door wit besneeuwde bossen naar Villa La Angostura. Het sneeuwt bijna de hele dag, wat naast koude handen ook mooie foto's oplevert. Zo zien we bijvoorbeeld diverse prachtige vogels. Onderweg warmen we wat op bij aardige mensen die ons tippen voor een hostel dat later die middag inderdaad heel riant en gastvrij blijkt te zijn.
Morgen verruilen we Argentinië voor Chili. Er wordt sneeuw voorspeld...

1. Lianne Langelaan:
    1 november 2014
    Mooie foto's! Leuk om jullie verhalen te lezen!
    Groet Lianne
  2. Wiep:
    1 november 2014
    Prachtige foto's en verhalen !
    Bij jullie sneeuw, hier wordt t de warmste 1 november ooit, ws gaan we de 20 graden halen !
    Groet van Wiep
  3. Marianne:
    1 november 2014
    Gaan jullie naar Puerto Montt in Chilii? Sneeuw en regen brrr. Gaan jullie via Chili naar het zuiden?
  4. Sjakkelien:
    1 november 2014
    Nou, het is in ieder geval geen saaie, voorspelbare reis!
    Hoe lang blijven jullie in Chili???
    Liefs
    Sjakkelien
  5. Linda:
    1 november 2014
    Voor je het weet is het winter, schreef ik nog onder jullie vorige lente-verslag... dat lijkt nu meer voorspellend dan ik bedoelde :)
    Wat zijn jullie STOER!! Geweldige foto's ook.
    Hier doen we op 1 november de zomer nog 'ns dunnetjes over.
    xx ook namens Fred,
    Linda
  6. Henk:
    He F + Y

Jullie hebben gelukkig gewatteerde jassen bij je..... en eh: hier is het vandaag op Allerheiligen 20 0 C :)

Geniet ervan!

Henk
  7. Wouke:
    1 november 2014
    Dag Frank en Yvonne, Vanmorgen moest ik aan jullie denken o.a. aan Frank, ooit dronk ik een kopje koffie bij jullie, jij deed er kaneel op. Ik kende die combinatie niet. Vandaag vulde ik mijn strooipotje niet met cacao maar met kaneel. Gelezen dat kaneel verwarmt, en leek me goed zo met de winter in het vooruitzicht...hoewel...in mijn hemdje hark ik bladeren...ga nog gauw even naar dat prachtige zachte najaarsLICHT en voor jullie: "houd je lekker warm". misschien wat kaneel op de koffie met melk?
  8. Mth:
    2 november 2014
    De video spreekt boekdelen.
    En ach hoe zielig de verkleumde Yvonne aan te zien komen.....Gut is het Frank!
  9. Tjitske:
    2 november 2014
    Hoi Yvonne en Frank, wat een verhalen blijven er maar komen...de een nog verrassender dan de ander!
    Jullie moeten inmiddels wel eelt op de billen hebben en wat een conditie...klasse hoor!
  10. Kathy & Pete:
    6 november 2014
    Wow, what a trip! You two are fantastic!
  11. Roland:
    12 november 2014
    Wat een prachtige foto's. Jaloersmakend!!!
    Njoy.