Op weg naar Botswana

14 mei 2018 - Omaruru, Namibië

Een kleine week verder zijn we inmiddels in het Noorden van Namibië. We wonen een paar dagen in een ‘Tree House’ aan de Okavango-rivier. Aan de overkant liggen een stuk of vijf nijlpaarden te sudderen in het ondiepe water. Vandaag in het Mahango National Park allerlei dieren gespot. Hoogtepunt was een groep van zo’n zestig olifanten, soms op enkele meters afstand. Daarvóór hebben we drie dagen vertoefd in het NP ‘Etosha’, wat een enorme dierentuin is. Allerlei soorten bokken, maar ook veel zebra’s, giraffen, wildebeesten, en natuurlijk erg veel vogels. De leeuw hebben we (nog) niet gezien. Gelukkig genoeg foto-geheugenkaartjes... Op de laatste dag in Etosha begeeft de startmotor het. In de ruim twee uur die we moeten wachten op hulp zien we nog een enorme groep flamingo’s die een mooie vliegshow opvoert voor onze neus. Nog diezelfde middag wordt in Tsumeb een nieuwe startmotor gemonteerd, zodat we nog net ‘op schema’ kunnen blijven. Daarnaast nog een tweede lekke band, dus qua auto zit het wat tegen. Door gemene doornstruiken is de auto aan één kant erg gekrast en we vrezen een vette rekening. Bij de benzinepomp in Tsumeb horen we over een soort ‘wonderpolish’ die lichte krassen kan wegpoetsen. Zo gezegd, zo gedaan. Drie jongens zijn een half uur bezig en het resultaat is verbluffend! Nu dus in ons romantische huisje bij Ngepi Lodge aan de Okavango, waar we zowaar een bekende van ons vroegere koor in Maartensdijk tegenkomen. Het gebrul van de hippo’s gaat dag-en-nacht door. Morgenmiddag steken we de grens met Botswana over.

1. Bert Tuinzaad:
    14 mei 2018
    Wow, prachtig bericht en foto's, we beleven onze trip in Namibië opnieuw! Veel plezier, geniet nooit met mate!
    Bert en Ine
  2. Rutger van Leeuwen:
    14 mei 2018
    mooie verhalen en foto's en video. Nodigt er zeer toe uit om dat ook te gaan doen. Regina en ik horen graag de vervolgverhalen.
  3. Wynanda:
    14 mei 2018
    Lieve Yvonne, zo heerlijk dat jullie daar zijn en genieten! Klinkt geweldig.
    Even Afrikaanse dieren gegoogled, heb ze allemaal moeten leren op school in Kenya, maar ja, het geheugen...! Hebben jullie al een dikdik gezien?
    Veel plezier nog, liefs Wynanda
  4. Nico Jansen:
    Ziet er prachtig uit. Geniet ervan. Nico
  5. Anne-Marie:
    14 mei 2018
    wat een geweldig uitzicht vanuit dat hutje over de hippo poel.
  6. Sjakkelien:
    14 mei 2018
    Terwijl wij richting Cornwall rijden met onze touareg achter ons aan lees ik jullie verhaal voor aan Stefan die geconcentreerd links rijdt.
    Ik hoop nog veel mooie verhalen voor te kunnen lezen. Het leven is zo slecht nog iet!!!!
  7. Pim Ziegelaar:
    14 mei 2018
    Reuze bedankt voor jullie verslag en....prachtige foto's. Fijn dat jullie zo genieten en dat er zoveel dieren op jullie "bordje" komen. Hoop wel dat de autopech beperkt blijft.
  8. Peter en Betty van Doorn:
    14 mei 2018
    Ontzettend leuk om jullie blog te lezen. Beetje poetsen levert dus heel wat op!
    Ben benieuwd naar deel 3.
  9. Greet Zweistra:
    14 mei 2018
    Mooi om jullie verhalen te lezen ! En wat een prachtige foto's! Ik begrijp dat jullie weer begonnen zijn aan een heerlijke reis; geniet ervan en laat ieder meegenieten. Ik kijk uit naar de verdere belevenissen!
    hartelijke groet, Greet Zweistra.
  10. Cocky:
    14 mei 2018
    Wat een mooie reis en kennismaking met dieren die je nu in het echt ziet.
    Wacht in spanning op jullie verdere belevenissen.
    Hgr. Cocky
  11. Ralph:
    14 mei 2018
    Weer goed voor mekaar daar. Ben benieuwd wat je van Botswana vindt
  12. Joke:
    14 mei 2018
    Wat een mooie reis maken jullie! Geniet van al de spannende momenten!😘
  13. Jan Luijks:
    14 mei 2018
    Wat mooi weer om jullie te volgen. We hebben meteen de draad opgepakt nu we terug zijn van 2 weken Malawi !! En gaan jullie nu verder naar Chobe National Park? Daar waren we ruim 2 jaar geleden. Neef Bas werkte toen in Zambia en nu in Malawi bij Liwonde national park. Heel mooi en herkenbaar allemaal. Groeten Jan en Lucie.
  14. Theo Beijaard:
    15 mei 2018
    Mooie foto's. Geniet ervan zodat wij ook een spoortje daarvan meekrijgen.
    Groet
  15. Andre Laarakker:
    15 mei 2018
    ik hoop maar dat de autoverhuurder jullie blog niet leest...
  16. Willem:
    15 mei 2018
    Maar dus nog niet op de olifant gezeten ?
  17. Linda:
    17 mei 2018
    Volop genieten zeg... en prachtige foto's!
    Zo ver weg... en dan blijkt de wereld toch weer klein... om zomaar een Maartensdijks koorlid tegen te komen :)
    Liefs, Linda
  18. Jeanette:
    18 mei 2018
    Wat een prachtige tijd maken jullie weer door. Hopelijk laat de auto jullie nu niet meer in de steek. Geniet ze van wat er nog gaat komen . Het lijkt me zo prachtig , spannend , bijzonder.
  19. K.abgaryan:
    19 mei 2018
    Hallo Yvonne en Frank wat een mooi plekje en mooi foto's . Heerlijk genieten maar. Groetjes karine
  20. Michiel:
    25 mei 2018
    Wat een fijn plekje daar aan het meer! En het lijkt erop dat je in dat land alléén maar mooie foto's kunt maken.