Allerlei dieren en tot slot de hoofdstad Tana

7 november 2019 - Antananarivo, Madagaskar

Vanuit Andasibe maken we met gids Adrian eerst een excursie naar het NP Analamazaotra (secundair tropisch oerwoud). De Lemurs leven hier veilig in het wild. We zien voor ons nieuwe soorten als de kleine ‘Eastern Wooly Lemur ‘ en de ‘Grey Bamboo Lemur’ met jong. Fotograferen valt niet mee doordat ze hoog in de bomen zitten. ‘s Middags hebben we vrij, we wandelen door het dorp en hebben tijd om de foto’s uit te zoeken.

De volgende dag vertrekken we vroeg naar het NP ‘Mantadia’ (primair tropisch oerwoud). Naast Lemurs zien we daar onder andere slangen, gecko’s, een wandelende tak en een ‘Tenrec’, een bijzonder dier dat lijkt op een egeltje.

Later op de middag kunnen we ‘prijsschieten’ in de Zoo bij Hotel ‘Vakona Forest’ waar verschillende soorten lemuren op een eiland gehouden worden. De ‘Dancing Lemur’ kan echt dansen! We zien daar ook heel veel krokodillen, wat kameleons, schildpadden, eenden en gecko’s.

Woensdag rijden we naar de hoofdstad Tana, met een tussenstop bij het door een Fransman opgezette privépark ‘Peyriéras’. Alsof we nog niet genoeg kameleons hadden gezien... hier zijn ze in alle soorten en maten. Mooie kikkers ook. In Tana rijden we naar het prachtige hotel ‘Sakamanga’. In deze drukke stad met veel uitlaatgassen is overal markt en straathandel. En veel beige taxi’s, meestal Renault 4 of Lelijke Eend, maar ook nog steeds de ‘pousse-pousse’. We worden voortdurend aangeklampt door verkopers, en inderdaad kopen we wat souvenirs, meestal met fors afdingen. Yvonne kan nog net voorkomen dat ze wordt bestolen; we waren gewaarschuwd.

Vanavond laat naar het vliegveld met chauffeur Rija. Hopelijk is bij Frank de koorts dan wat gezakt.
Het was een fantastische reis!

1. Marjon:
    7 november 2019
    Hallo Yvonne en Frank, ik heb ook deze keer weer genoten van jullie verhalen en prachtige foto's. En er ook nog wat van geleerd (zoals primair en secundair tropisch oerwoud en diersoorten).
    Hele voorspoedige reis terug gewenst.
    Tot in Westbroek!
  2. Ralph:
    7 november 2019
    Ben wel jaloers op al die dieren die jullie gezien hebben en het mooie weer, enne die fraaie markten, bossen etcetc
    Wel thuis luitjes
  3. Bert en Ine:
    7 november 2019
    Dank voor de interessante verhalen, goede reis terug! bert en ine
  4. Nico Jansen:
    7 november 2019
    Wat een mooie verhalen en belevenissen. Een goede reis terug
  5. Greet Zweistra:
    7 november 2019
    Wat maken jullie prachtige foto's op je interessante reis! Heb ik goed begrepen dat jullie aan de thuisreis zijn begonnen? Dan wens ik jullie "wel thuis" en het zal weer wennen zijn aan de temperatuur hier!
    Dank voor de prachtige foto's!
    Een hartelijke groet,
    Greet.
  6. Jeanette:
    15 november 2019
    Beetje late reactie maar welgemeend: prachtige foto's weer en wat een bijzondere vakantie zal het geweest zijn. tot gauw hoors !
  7. Marieke van Nimwegen:
    16 november 2019
    Welkom terug, wat hebben jullie weer veel meegemaakt en gezien! Wonderlijke en prachtige dieren vooral.
    Ondertussen arriveerde hier - wonderlijk genoeg - jullie verjaarskaart voor Josjes 70ste verjaardag, al sinds begin augustus onderweg en alle andere nummers van de Enckelaan bij langs geweest, vermoed ik ;-) Maar vanavond gaat ie alsnog naar de jarige! liefs, Marieke