Bericht uit Botswana

20 mei 2018 - Maun, Botswana

Vanuit Kassane in Botswana bezoeken we de beroemde Victoria Falls in Zimbabwe. Het regenseizoen is net voorbij en het neerdalen van het opspattende water van de immense waterval zorgt voor een soort stortbui en we worden drijfnat. Moeilijk foto’s maken, ook door de nevel. We lopen we over de beroemde brug over de Zambezi naar de grens met Zambia. De volgende morgen een ‘Game Drive’ in Chobe NP. We zien niet veel nieuws, maar die middag vanaf Chobe river wél: talloze nijlpaarden en krokodillen.

Van Kassane zuidwaarts naar Gweta, waar we onder andere een lagere school en een medicijnman bezoeken. Diezelfde middag een excursie naar een zoutmeer en ook zien we stokstaartjes.

Omdat we de volgende dag geen lange afstand gaan rijden, bezoeken we nog het Nxai NP, met extreem slechte weggetjes vol zand en kuilen een goede generale voor Moremi NP. De hier voorkomende Cheetah zien we helaas niet, wel voor het eerst enkele Dik-diks en verder allerlei dieren die we eerder hadden gezien. Tegen de schemering zijn we bij ‘The Old Bridge Backpackers’ in Maun, waar we een leuk ‘tenthuisje’ hebben. Vanuit Maun vandaag een tocht door de Okavango-delta met een ‘Mokoro’, een soort kano. Wij zitten op de bodem en onze vriendelijke gids boomt staand de kano vooruit. Een paar keer maken we een wandeling over een eilandje en zien weer olifanten, en veel vogels, plus een bijzondere kikker. Aan het eind van de middag zijn we weer ‘thuis’, waar tijdens een biertje een varaan van zeker een meter vlak voor ons terras langs loopt. Morgen gaan we naar Moremi Game Park en mogen we weer in de daktent. Spannend, want in het donker lopen er hyena’s en ander gespuis over de campground...

1. Henriëtte:
    20 mei 2018
    Klinkt allemaal heel indrukwekkend hoor. Bevalt op deze manier gepland reizen ook?
    Groetjes vanuit bed and breakfast Magdalena.
  2. Heinjan:
    Hoi Frank en Yvonne

H groet en dank voor de mooie berichtgeving met foto’s.

Heinjan
  3. Greet Zweistra:
    20 mei 2018
    Prachtige foto's weer van jullie tocht door Botswana ! Ik ben eigenlijk zo benieuwd naar dat slapen in een tent bovenop de auto ! Geniet van al het moois; het is weer fijn om zo met jullie "mee te reizen".
    Greet.
  6. Nico Jansen:
    Wat een avonturen. Het ziet er allemaal prachtig uit. Geniet ervan. Nico
  7. Nel:
    20 mei 2018
    Het lijkt erop dat jullie al een beetje blasé worden! ! Leuk hoor, deze verhalen. Wij genieten van een weekend Austerlitz, ook heerlijk 😊 Veel groeten en nog veel mooie belevenissen gewenst. Nel en Sijf
  8. Joke:
    20 mei 2018
    Wauw, wat maken jullie leuke/ spannende avonturen! Geniet er in volle teugen van!😘
  9. Bep Kamphuis:
    20 mei 2018
    hoe was dat bezoek aan die medicijnman, en waarom hebben die schoolkinderen bijna allemaal een muts op ?
    jullie schrijven niet veel over contact met de plaatselijke bevolking maar de foto's zijn prachtig
  10. Astrid Lens:
    21 mei 2018
    Wat een avontuur, echt gaaf. Ik zie jullie genieten vanuit de tenen tot aan jullie kruin. Heel veel plezier nog. Xx Astrid Lens
  11. Marjolijn:
    21 mei 2018
    Wat een ontzettend mooie foto's Zeker weer lekker aan het genieten.
    Groetjes,
    Marjolijn
  12. Riena:
    22 mei 2018
    Mooie beelden en leuke verhalen! Dank en nog veel reisgenot.
    Riena
  13. Pim Ziegelaar:
    23 mei 2018
    Geweldige reis weer en....prachtige foto's. Dank ervoor, zo geniet ik er ook van.
    Geen panne meer gehad neem ik aan. Goede reis verder en hoor graag nog meer wanneer jullie weer thuis zijn.
    Groet, Pim
  14. Marleen:
    Wat prachtig allemaal! Geniet veel Frank en Yvonne
  15. Irma:
    23 mei 2018
    Yvonne en Frank, wat een spannende en bijzondere reis. Totaal anders dan fietsen. Veel plezier. Wij genieten van de verhalen en beelden. Dank!
  16. Femke Welles:
    24 mei 2018
    Gezellig zo'n reisverhaal. Benieuwd wat het rapportcijfer wordt voor Botswana ten opzichte van al het andere dat jullie al gezien hebben?